ODI ANDERS PRESENTEERT HET GEBROKEN LICHT VAN TROOST

Onder de vlag van ODI heeft de toneelvereniging een nieuw platform gelanceerd met de naam: ODI ANDERS. Op deze manier kunnen leden een ander soort toneelprojecten maken die niet in het reguliere seizoen van ODI vallen of passen. Het afstudeerproject van ODI-regisseur Jeroen Kortekaas is een prachtige voorstelling met het thema dementie. Dementie is een actueel thema, één op de 5 mensen krijgt met dementie te maken (zelf, een familie lid of een vriend).

Vader Maarten woont met zijn vrouw Ali in een verzorgingstehuis. Dochter Lara komt langs maar is al lange tijd niet meer op bezoek geweest bij haar ouders en weet niet dat vader al in een ver gevorderd stadium van Alzheimer zit. Vader herkent zijn dochter ook totaal niet meer en Lara denkt dat vader zich wat aanstelt. U begrijpt…dit zorgt voor pijnlijke momenten. Schoondochter Greet weet dat vader al ver heen is vindt dat vader opgenomen moet worden. Moeder Ali is nog niet zo ver dat ze Maarten moet missen.

In “Het gebroken licht van Troost” speelt Annemieke Hoogeboom de kwetsbare moeder Ali en Marleen Lamboo is de pittige schoondochter Greet. Verder kruip Hans van Gijlswijk in de rol van Maarten…die steeds verder wegglijdt in zijn dementie…en Mandy Wolvers speelt dochter Lara.

Ook qua techniek gaan we iets proberen wat we nog niet gedaan hebben bij ODI. Dus al met al.…een uitdaging op veel vlakken. Als u komt kijken zult u een productie te zien krijgen die u bij de keel grijpt. Het raakt mensen en dat is precies wat de regisseur met dit stuk wil bereiken. Als alles goed gaat, zal Jeroen Kortekaas slagen voor zijn diploma als theatermaker.

Kaartjes kunnen vanaf nu gereserveerd worden op: www.toneelverenigingodi.nl of via Corry van Gijlswijk 0252-372978 en betaald aan de zaal. Ook bij de bekende voorverkoopadressen zijn kaarten voor € 10,- te koop: Suzanne’s Feestshop – N.W. Hout, M-Kappers – De Zilk en Letschert -Hillegom.

De uitvoeringen zijn zaterdagavond 28 mei om 20:00 uur en zondag 29 mei om 14:00 uur en 20:00 uur in De Duinpan in De Zilk.

De cast en de regisseur hebben er zin in. Tot ziens in het theater.