Toneelvereniging ODI helpt de Oranjevereniging met nieuwe activiteit.

Vossenjacht op kermis dinsdagavond 5 september19:30 tot 21:15 uur

Als vanouds is de dinsdagavond van de kermis DE avond om gezellig door het dorp te wandelen. Naast het bekijken van de etalages kwam je overal bekenden tegen. Als afsluiting ging menigeen een rondje over de kermis op De Brink. De laatste jaren geen etalages bekijken, maar leuke puzzeltochten waar jong en oud aan meegedaan heeft! Dit jaar heeft de Oranjevereniging ODI benaderd om te helpen bij het bedenken en uitvoeren van een heuse Vossenjacht. En wie kan dat beter dan de lokale toneelvereniging! En, het is gelukt.

De Vossenjacht bestaat uit 3 delen. Rond de Witte Kerk zijn de Rebus- en Droedelvossen te vinden. Dan lopen er nog allerlei rare typetjes rond in de dorpskern (Dorpsstraat – Zeestraat-Havenstraat- Schoolstraat – Schoollaantje – Rusthof – Martkplein). U moet niet raar staan te kijken als u door hen wordt aangesproken. Verder wordt er een waar gebeurd historisch verhaal uitgebeeld. Het verhaal is opgetekend door Jan Duivenvoorden en hier heeft ODI een script van gemaakt voor een kort toneelstuk. U kunt het allemaal meemaken ter hoogte van Suzannes Feest-Shop in de Havenstraat. Deze voorstelling wordt meerdere keren opgevoerd (19:3020:00-20:30- 21:00).

Het deelnameformulier kunt u halen vanaf 19:30 tot 20:45 uur tegenover het VVV, bij de muur van de witte kerk. Vergeet niet uw deelnameformulier op de kermis in te leveren bij het OV-informatie punt.

Cast waargebeurd historisch verhaal